Distributie
Wij bieden onze producten aan in een breed spectrum van kanalen. Door een omnichannel benadering is Copar in staat om enerzijds het consumenten bereik te verhogen en anderzijds af te stemmen op de behoefte van het merk en product. Door het aanbieden van unieke en innovatieve zoetwaren artikelen zijn alle verkoopkanalen toegankelijk.
Food retail
Het Nederlandse foodretail landschap kenmerkt zich door een hoge dichtheidsgraad met relatief kleine supermarkten. De supermarkten liggen voor 80% van de consumenten “om de hoek”.
Relevante zoetwaren kennis, de uniekheid van het artikel en de constante stroom van innovaties opgebouwd zorgen voor een plek aan de onderhandelingstafel.
Non-food retail
Copar heeft een sterke relatie opgebouwd met verschillende internationaal opererende non-food retail ketens. Door het onderscheidend vermogen van het assortiment, kan Copar posities innemen in het food schap van non-food retailers.
Drugstore
Drogisterijen zijn sterk vertegenwoordigd in de Nederlandse retail. Dit kanaal kenmerkt zich door een relatief hoge promotie druk. Niet drogisterij artikelen nemen een steeds groter aandeel in.
Foodservice
Copar levert aan bekende groothandels, die op hun beurt weer professionele eindklanten beleveren. De aanwezige specifieke kanaalkennis in combinatie met een specifiek assortiment en aanpak, zorgt voor een nauwe band met het desbetreffende afzetkanaal.
E commerce
Het aandeel online omzet voor retailers groeit
al jaren. Daarnaast komen er nieuwe online
spelers die een plek opeisen binnen het retail
landschap. Door up-to-date PIM systeem
(product informatie management) is Copar in
staat om real time data te ontsluiten naar de
verschillende e-tailers.